Format Kiwi, pas facile...
Bonjour,
après avoir extrait le DVD de dessous le siège conducteur, et copié son contenu sur mon ordinateur, dans le but d'en savoir plus sur ce fameux format KIWI (avec la double intention d'une part de retirer les pays autres que la France, pour minimiser l'espace requis d'une copie modifiée et n'employer qu'un misérable DVDRW au lieu d'un DL, et, d'autre part de cerner le format, et plus précisement celui des POI, pour y ajouter les miens.
J'ai arpenté le site
http://kiwi-w.mapmaster.co.jp/ toute la soirée d'hier dans le but d'y glaner un utilitaire d'édition de ce format, sans succès. Par contre, il y a à dispo l'intégralité du format, mais il est relativement complexe (!), néanmoins, sans trop entrer dans les détails techniques :
- sur le DVD (2005-2006 Ver.1), dans le répertoire IDX, deux types de fichier concernant les POI préfixé de POIDTxxx.IDX et POISRxxx.IDX décrit dans le fichier 11200122e.pdf du descriptif du format, je cite :
POI Information File
High-frequency Character Information
“POIDT001.IDX” - “POIDT004.IDX”: The three-digit numeral section is assigned a POI information number.
11.A.2.A.2 Indexed Data File Configuration
11.A.2.A.2.1 Indexed Data Configuration Rules
Root directory
| ALLDATA.KWI (KIWI data - management file)
| :
| INDEX DAT.KWI (Index data - management file)
|
–– IDX (Subdirectory: For Chapter 11)
POISRC01.IDX (Subfile for each retrieval unit)
POISRC02.IDX
:
POISRC04.IDX
11.A.2.A.2.1.1 Indexed Data Management File
The index data management file is placed just under the root directory in the configurations specified in Chapter 2, "Data Configuration on a Medium."
Index data management file: “INDEXDAT.KWI” (Index data - The data management frame is placed on the beginning of a file.)
11.A.2.A.2.1.2 Indexed Data Subdirectory
All the configuration files other than the index data management files are stored under the following subdirectory. This
version does not define further divided subdirectories.
Individual index data - storage subdirectory: “IDX” (The data is placed in the same directory as the KIWI data management
file.)
11.A.2.A.2.1.3 Indexed Data Subfile
The index data subfile is added with “.IDX” as an extension at the end of a filename.
11.A.2.A.2.1.4 Indexed Data Filename Setting Rules
The filename described in the index data is represented with a relative path name from the directory in which the data
management frame (index data management file) exists. The delimiter mark between directories is a back slash (\).
Note: All filenames and directory names actually stored are described one-byte upper-case characters.
Examples: IDX\POISRC01.IDX, IDX\POIDAT01.IDX
Merci de me donner votre sentiment sur le ce format et de m'indiquer si vous vous sentez d'attaque pour le maitriser !
Salut