Lorsqu'on a fait la vidange avec un ami sur la mienne, on a pu constater que la dernière vidange de boite que j'avais fait faire en concession, ils avaient serré la visse comme des ânes.
On a payé 7€ le litre le fluid ATF chez Toyota. Pour ce liquide, je ne m'amuse pas à prendre un équivalent chez une autre marque.
Priuschat:
"Every time someone discusses WS fluid HERE someone comes up with this dielectric nonsense...oh lookout there's electric motors in there. Which is just stupid. This is not transformer oil. WS is high quality low viscosity atf also used in many other Toyota vehicles ostensibly Tundra trucks. Period.
Do you have any idea how hard the conformal coating is on the exposed motor windings. So hard Toyota Engineers never gave it a second thought that hot ATF would affect that coating.
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The original poster is absolutely correct. In our case its strictly a question of GL-4 gear lubricant.
I have been running Redline D6 in my 07 for 20K miles now and it runs perfect. Far better than WS fluid. Much smoother & quieter. You get what you pay for."
Et 6 ans plus tard:
"I'm 60,000 miles and 6 years later and my trans windings have not melted yet using Redline D6"
deux posts plus loin:"My assertion is WS is nothing special and is easily substituted. Like most factory fill fluids it's ok and does the job"
Bref, on en trouve à la pelle. C'est comme Renault et sa soi-disant Tranself miraculeuse assortie de la promesse de cataclysmes divins pour qui y dérogerait.
Faut que je voie si le fameux écrou de vidange est dévissable ou pas. C'est ça qui conditionnera que je ferai ou ferai faire. Si je n'y arrive pas, direction Toyota. S'il bouge, je ferai moi-même avec une atf-ws adaptable... Sauf si Toy me fait la sienne à 7 euros le litre. là en effet pas la peine de s'embêter. mais à lyon ils sont chers en général.