planétaire
Participant hyperactif
- Inscrit
- 4 Fév. 2008
- messages
- 9,314
- Score de réaction
- 5,619
- Localisation
- Caldera d'Ecouves
- Véhicule
- Deux VE, modele 2 et 3
MG2 et MG1
Plus d'infos techniques ici en date du 2 mars
Un extrait concernant MG2:
Donc MG2 tourne jusqu'à 13500 tr/mn soit un peu + du double de la Prius2. Son couple est divisé par presque 2.
Il attaque un réducteur planétaire par le pignon soleil, les satellites sont fixes, la rotation est récupérée sur la couronne extérieure qui est solidaire de la couronne du Psd.
On retrouve alors le même fonctionnement du Psd que pour la Prius 2.
MG1 fait 42 kW et attaque toujours le pignon soleil du Psd.
Le thermique entraine toujours les satellites du Psd.
Ensuite au lieu de la chaine et pignons de 4,11 de réduction seuls des pignons interviennent avec un rapport de 3,267.
Sur la Prius2 la couronne du Psd tournait avec MG2 donc au maxi à 6500 tr/mn pour 170 km/h.
Sur la P3 à 170 elle tourne à 6500*3,267/4,11=5167 tr/mn soit 5470 tr/mn à 180 km/h.
Vitesse plus proche de celle du thermique qui est de 5200 tr/mn.
A+
Plus d'infos techniques ici en date du 2 mars
Un extrait concernant MG2:
Transaxle. The all-new hybrid transaxle adopts improvements first used in previous post-2004 Toyota/Lexus hybrids such as the Camry hybrid, Highlander hybrid, and Lexus RX 400h, as well as refinements not previously employed. The result is 20% lighter in weight compared to the previous model.
The transaxle’s reduction chain assembly has been deleted in favor of a reduction gear. Power output of the more compact transaxle traction motor (motor-generator 2, or MG2) has been increased to 60 kW (80 hp), and torque has been reduced by about half to 207 Nm (153 lb-ft). (The revised gearing compensates for the new motor-generator’s torque reduction.) Maximum speed on MG2 has been increased to 13,500 rpm, according to Toyota, up from 6,400 rpm, and its maximum operating voltage has increased from 500V to 650V.
(Waste material from the construction of the 2010 Prius generator—most likely center cuttings from production of the generator’s stamped steel stator plates—is reused in the construction of the electric motor that drives the vehicle’s air conditioning compressor.)
The multifunction gearset incorporates two sets of planetary gears: a power-split planetary gearset and a speed reduction planetary gearset. Both gearsets share the same ring gear, which drives the transaxle’s counter gear. The sun gear of the power-split gearset is connected to the 42 kW motor generator 1 (MG1); the planet carrier is connected to the engine. In the speed reduction planetary gear set, the sun gear is connected to MG2, the carrier is fixed, and the ring gear connects to the counter gear. A parking pawl is also part of the assembly, which is connected to a differential with a final drive ration of 3.267:1.
Donc MG2 tourne jusqu'à 13500 tr/mn soit un peu + du double de la Prius2. Son couple est divisé par presque 2.
Il attaque un réducteur planétaire par le pignon soleil, les satellites sont fixes, la rotation est récupérée sur la couronne extérieure qui est solidaire de la couronne du Psd.
On retrouve alors le même fonctionnement du Psd que pour la Prius 2.
MG1 fait 42 kW et attaque toujours le pignon soleil du Psd.
Le thermique entraine toujours les satellites du Psd.
Ensuite au lieu de la chaine et pignons de 4,11 de réduction seuls des pignons interviennent avec un rapport de 3,267.
Sur la Prius2 la couronne du Psd tournait avec MG2 donc au maxi à 6500 tr/mn pour 170 km/h.
Sur la P3 à 170 elle tourne à 6500*3,267/4,11=5167 tr/mn soit 5470 tr/mn à 180 km/h.
Vitesse plus proche de celle du thermique qui est de 5200 tr/mn.
A+