Maxwell_61
Participant très actif
- Inscrit
- 27 Mars 2023
- messages
- 277
- Score de réaction
- 156
- Localisation
- Italie
- Véhicule
- Prius PHEV 2024
En effet c'est pas une LFP. Voilà mon identification posté sur Priuschat:Dans un commentaire, quelqu'un évoque la présence d'une batterie LFP: pas très logique sachant que cette technologie présente moins de densité énergétique qu'une batterie Li-Ion.
They are the new Panasonic NMC 622 cells prismatic as presented by PUSHEV.
New cell (in use since 2020)
- Manufacturer: Panasonic
- Capacity: 51 Ah
- Nominal voltage: 3,7 V
- Energy: 188,7 Wh
- Form factor: PHEV2
- Chemistry: NCM 622
PHEV2 prismatic battery cell standard
- Length: 148 mm
- Height: 91 mm
- Thickness: 26,5 mm
Already in use in:
- Toyota C-HR EV with 288 cells (96s3p): 288 x 51 Ah x 3,7 V = 54,3 kWh
- Lexus UX 300e with 288 cells (96s3p): 288 x 51 Ah x 3,7 V = 54,3 kWh
- Toyota RAV4 PHEV with 96 cells (96s1p): 96 x 51 Ah x 3,7 V = 18,1 kWh
- Suzuki Across with 96 cells (96s1p): 96 x 51 Ah x 3,7 V = 18,1 kWh
"The Lexus UX 300e comes with a 10-year or 1 million km battery warranty, which only says good things about this new prismatic battery cell from Panasonic."
"Not surprisingly, the Honda e and Mazda CX-30 Electric also use this battery cell,"