- Inscrit
- 13 Sept. 2010
- messages
- 5,367
- Score de réaction
- 6,269
- Localisation
- Kehl (à coté de Strasbourg, côté allemand du Rhin)
- Véhicule
- Ford Mondeo Hybride
Je ne l'aime pas non plus ce levier. Est-ce que ce sera aussi facile de glider en N, freiner en B sous 35 ? l'avenir le dira.
Voilà un autre Forumeur qui pourrait bénéficier de la lecture de ce blog.
Glider en N n'est pas une bonne pratique.
“N”eutral is essentially a simulation, since the wheels are never physically decoupled from the drive train (remember? no clutch!). For this reason N, although it can be officially engaged at any speed, it can result in damage (I read this on forums; is that true? up until what speed?) of the MG1 that needs to offset the MG2 that will still continue to rotate while ICE should stand still. I don’t know if at high speed the ICE would need to spin, to avoid damaging the MG1 spinning too much, by using fuel and keep the “N simulation” running. When N is selected any gas pedal pressure will be negated. Because the MG1 needs to be engaged for N to be simulated, the mode will not be entered instantaneously, but after about 3 seconds of constant pressure of the gearshift lever. This is also to avoid inserting N by mistake while driving.
Au moins, tu sais qu'il ne faut pas "freiner" en B sous 35.
Ne me prenez pas pour un arrogant qui prétend tout mieux savoir. Comme beaucoup de participants de ce Forum, j'ai lu plusieurs sources décrivant le fonctionnement du HSD. C'est à la fois très simple et très compliqué.
Je pense qu'il y aura plus que jamais un besoin d'éclairer le public, car je crains que la majorité des commerciaux ne seront pas capables de le faire, et en plus, faire le prof, ça ne se vend pas...
Jan 😳